|
Odczytywanie współrzędnych punktów
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2250 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Konspekt z matematyki w klasie VI prowadząca: Małgorzata Wołoszyn TEMAT: Odczytywanie współrzędnych punktów CELE OGÓLNY:Zapoznanie uczniów z układem współrzędnych na płaszczyźnie. CELE OPERACYJNE:
- wiadomości:
- zapamiętywanie wiadomości:
uczeń
- zna pojęcie układu współrzędnych
- zna nazwy osi współrzędnych
- umie wskazać ćwiartki w układzie współrzędnych
- zrozumienie wiadomości:
uczeń
- potrafi odczytać współrzędne punktów
- umiejętności:
- stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych
uczeń:
- odczytuje współrzędne punktów
- stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych:
uczeń:
- umie grać w „statki”
- potrafi odczytać z mapy położenie miejscowości
METODY TECHNIKI PRACY: tok zadaniowo- czynnościowy oparty na rozwiązywaniu ćwiczeń, odczytywaniu współrzędnych punktów z diaskopu, zaznaczaniu współrzędnych na tablicy FORMY: zbiorowa, indywidualna POMOCE DYDAKTYCZNE: diaskop, linijka, książki, ćwiczenia, zeszyty PRZEBIEG LEKCJI:
- Sprawdzenie obecności.
- podanie tematu lekcji.
- przygotowanie uczniów do nowego tematu
Lekcje proponuję zacząć od zad1,2,3 z ćwiczeń na stronie 41. dzięki popularnej zabawie w statki uczeń nie powinien mieć problemu z ich rozwiązaniem.
- CZĘŚĆ GŁÓWNA:
Następnie nawiązuję do tematu lekcji i na tablicy rysuję dwie prostopadłe osie, które mają wspólny punkt zerowy. Wyjaśniam, że nazywamy je układem współrzędnych lub układem kartezjańskim od nazwiska francuskiego uczonego Kartezjusza.
Oś pozioma nazywa się osią odciętych lub osią X. Oś pionowa nazywa się osią rzędnych lub osią Y. Punkt (0,0) to początek układu współrzędnych. Układ dzieli płaszczyznę na ćwiartki.
Każdy punkt w układzie współrzędnych ma swój „adres”- dwie liczby, które opisują jego położenie. Tę parę liczb nazywamy współrzędnymi tego punktu. Uwaga: Zawsze jako pierwszą podajemy współrzędną X.
Uczniowie odczytują współrzędne punktu z diaskopu.
- CZĘŚC KOŃCOWA
W ramach ćwiczeń uczniowie wykonują zadania 4,5 z ćwiczeń ze strony 42.
- PODANIE ZADANIA DOMOWEGO: Podręcznik str.194,zad 1.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|